[Epitesz-barkacs] melysegelesseg tema

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 12., H, 18:57:04 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Miért, kötelező filmet nézni? Ennyi erővel már az is erőszakos, hogy a
> filmben a nőkön általában ruha van, pedig anélkül nekem jobban
> tetszenek (-:

Természetesen semmi nem kötelező, de ha ezzel a szélsőségesen erőltetett
mélységélességi módival jönnek elő, és van más irányzat, ami a többségnek jobban
tetszik, akár ugyanazzal a komplett képi témával is, akkor csak az inyencek
fogják emezt nézni. Azt persze kétlem, hogy készülne film bármikor is így is,
meg úgy is. Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy ha túlságosan műértőnek
kell lenni a dologhoz, az a zöm számára taszító.

> Ez szerintem baj is. Petőfi és Jókai művei is művészeti alkotások, meg
> persze sok mai íróé, költőé is. Ott mégsem baj a művészi
> kifejezőeszközül alkalmazott hasonlat, metafora stb.

Na igen, ezért írtam rövid ü-vel. Meg kell különböztetni a művészeti alkotásokat
a müvészfilmektől, és más ilyesmiktől, amik mögött több a sznobizmus, mint a
művészet. Szerintem a művészet az egyszerűbb emberekhez is megtalálja az utat, a
müvészek meg csak egymást akarják "szórakoztatni", vagy inkább lenyomni, fene
tudja, nem értek hozzá.

> Van egy régi találmányom. Szemészeti rendelőbe csupa szándékosan
> homályos plakátot meg feliratot kellene függeszteni (-:

Hm. Mi lenne a célja?
Különben szerintem sok ember szeme ment tönkre korábban, amikor még szar
monitorok voltak csupa homályos, életlen betűkkel és ábrákkal, és az ezeket
bámuló emberek szeme - gondolom - igyekezett élesíteni sikertelenül, aztán
egyszercsak elege lett, és az éles tárgyakat se látta élesnek.

Na aztán lehet, hogy ez egy oltári baromság. :-) Bevállalom, ha az.