[Epitesz-barkacs] melysegelesseg tema

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Júl. 13., K, 01:22:27 CEST

Szia hjozsi!

> Ezt elhiszem, de valahogy zavar, hogy az operatőr akarja eldönteni
> helyettem, hogy mit nézzek, mire koncentráljak - folyamatosan.
> Pedig lehet, hogy van egy jelenet, és engem pl a célszemély mögötti
> ajtó kilincse vagy egy kép a falon per pillanat jobban érdekel. :-)

Egy festményen is számon kérheted, hogy miért olyan, amilyen - de
minek? Egyet tehetsz: eldöntöd, tetszik-e, vagy nem. Aztán ennek
megfelelően fizetsz a belépőért, vagy a reproért, vagy az eredetiért.
Engem az bőszít fel, amikor pl. egy szoborkiállításról készített
beszámolóban az operatőr hosszasan időzik a megformált alak ball
lábaujján (időbe telik, míg felismerem), aztán ugyanezzel a
látószöggel végigpásztázza az egész alakot, de még véletlenül sem
mutatná be egyben. No, ennyit tudott ő hozzátenni a művészetével. A
baj csak az, hogy itt szereptévesztésben van (és abban is marad).

> Na persze, de ez megint más tészta. Különben szerintem az ilyesmi
> keveseknek szól. Én úgy szoktam az ilyen pl filmeket nevezni, hogy
> müvészfilm. (Kiejteni is rövid ü-vel kell.) :)

Úgy, mint hudózsesztvennüj?

Üdv
pi