[Epitesz-barkacs] arvizvedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 3., Cs, 13:03:05 CEST

vajk fekete wrote:
> a homokzsakban az a poen, hogy a viz szamara kb ugyanannyira
> atjarhato mint a gat talaja. a viz egyforman szivarog a talajon es a
> zsakon keresztul, nincs jelentos sebessegkulonbseg.
>
> ha lerakok egy muanyag vedret, akkor azt a viz korbefollya, mellette
> megno a sebessege es a szallitokepessege, es kimossa mellole a
> talajt.

Na igen, ahogy ha lerax egy homokzsákot, azt is.

Nem látom be, miért lenne rosszabb a homokzsák helyett bármiféle olyan cucc, ami
alul nem tömít rosszabbul, felül meg a víz adja a tömegét.

Ma hallottam amúgy, hogy megtámasztásra használnak 1m3-es műanyag ballonokat. De
milyen megtámasztásra? Jellemző a felfogásra: töltést támasztanak meg
homokzsákokkal, és azok végénél helyeznek el ilyen ballonokat. :-)