[Epitesz-barkacs] Fw: betorok ellen?

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Már. 1., H, 13:45:57 CET

>Mi az, hogy "az m$ saját nézõkéje"?

A m$ altal gyartott viewer programok, van wordre,
excelre, powerpointra, lehet hogy masra is, azt
nem tudom. Ezek ingyenesek, es a legautentikusabb forrasbol szarmaznak.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3657ce88-7cfa-457a-9aec-f4f827f20cac&displaylang=hu

Nekem ezekbol is portable verzio van, azok is mukodnek.

>Végülis egyszerû xls-eket simán megjelenít az
>openoffice, csak van itt pár régi,
>inkább tesztnek használom, amit a korábbi könyvelõ gyártott, ebben táblázatok
>közti összefüggések is vannak. Na ezeket nem tudja jól kezelni. Hibajelzések
>cellákban, nullával osztásra figyelmeztetés, meg ilyenek.

Itt mar elojon a ket program kozotti kulonbseg,
mert amig szamokat kell kirakni a kepernyore
cellakban, addig konnyebb a muvelet, amikor meg
esetleg eltero belso fuggvenyek kozott kell
konvertalni, az nem szokott menni egy sima importtal.
A m$ sajat nezokeje se futtat makrokat, de
legalabb kiszamolja a tablat, tehat a
fuggvenyeket ertelmezi es a szamolasokat elvegzi.

>Egyelõre nem foglalkoztat a dolog, csak
>filózgatok rajta, hogy van-e bármi, ami
>miatt meg kéne vennem az office-t.

Nem hiszem, hogy meg kene. Ha a hasznalatot
nezed, szovegeket, tablazatokat stb. eloallitani, akkor biztos nem.
A nagy ero az office vasarlasnal pont a
kompatibilitas, hogy masok altal m$ office-szal
keszitett dokumentumot tovabb akarsz
szerkeszteni. Ez olyan, mintha a piacon a 10
Ft-os kaposzta melle meg kellene venned a 100
Ft-os kaposztareszelot, pedig neked egy csomo mas
megoldasod lenne a kaposzta folapritasara. Vagy
hogy en pl. quarkexpress 8.1 formatumban
kuldozgetnek valamit, es akkor vedd meg a progit,
hogy el tudd olvasni egyaltalan.
Ha nagyon kell, akkor erdemes megprobalni valahol
egy valodi m$ office-szal kimenteni valamelyik
jol ismert formatumba, es esetleg utomunkalatokat
vegezni az openoffice-szal rajta. De sok mas
szovegszerkeszto is tablazatkezelo is van,
erdemes probalkozni megtalni a megfelelot ingyen. Abiword, atlantis, scribus.

>Még nem próbáltam, de van jó régi office, amit
>anno megvettem, mert elég olcsón
>mérték. Még a win95-ös idõkben. Vajon az még jó lehet? (Keresgéltem valamit,
>amikor ráakadtam a cd-jére.)

Szerintem az m$ nem lenne hu onmagahoz, ha nem
valtoztatna az egyes office verziokban annyit,
hogy a kovetkezo mar ne, vagy ne tul jol olvassa
be az elozo file-jait. Vagyis beolvassa, de nem
lesz hibatlan, az ujabb file-okat meg a regi be
se olvassa. Ezert allandoan motivalt leszel, hogy
a legujabb verziot hasznald, vedd meg.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu