[Epitesz-barkacs] Fw: fagyallo mero

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Már. 24., Sze, 15:40:53 CET

cst wrote:
> 1) egy befőttesüvegbe beleteszek fagyállót és egy alkoholos hőmérőt
> 2) ezt a kísérleti összeállítást betenni a fagyasztóládába
> 3) ha a fagyasztóban -18 -nál még nem ikrásodik, az jó jel
>
> 4) ezt a -18celsiusos folyadékot tiszta vízzel hígítom, és
> visszateszem
> a fagyasztóba, és elérhetem azt, hogy pl. -18-nál már ikrásodik
>
> ebből kiveszek egy pici mintát, és +21celsiusba lógva az úszóka -18
> -at mutat-e?

Igen, ez egy jó módszernek tűnik. Nekem az az érzésem, hogy ha megcsinálod ezt a
kisérletet, méghozzá többféle hőfokra "ikrásitva", nem nagyon fogod tudni
megkülönböztetni a 18 és mondjuk 13 fokosra belőtt löttyöket vele. Nemtom, van-e
rá időd, ha megcsnálod, érdekelne az eredmény.

Végülis némi utánaolvasással számolgatni is lehetne, hogy elvileg mekkora
fajsúlyok vannak a különféle keverékekre. Nagyon laborpontosságnak sejtem a
különbség mérésére való eszközt.

Talán egy pontosabb, bár nagyobb mért mennyiséget mérő cucc lehetne egy olyan
edény, amibe mondjuk 1 liter fér, és amikor ennyi van benne, akkor a folyadék a
felül lévő, erősen elvékonyodott részben van egy skálánál, ahol mondjuk 2mm-enként
van 0,2 cm3 változás, de simán lehet pontosabb is.

Ezután egy jó reprodukciós képességű mondjuk konyhai mérleg kell még. Ez már
pontosabban tudna fajsúlyt mérni. Evidens, hogy a mérést mindig adott hőfokon kell
megtennni, mert a folyadékok hőtágulása megdöbbentően nagy. Pl egy félméter mély
edényben 40 fokkal melegebb viz szinte centis nagyságrendben emelkedik.

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4971 (20100324) __________

http://www.eset.hu