[Epitesz-barkacs] Attetel lancos

k_tibor k_tibor at freemail.hu
2010. Május. 11., K, 23:04:38 CEST

SS> Amit még a láncról érdemes tudni, azon kívül, hogy tisztítani és kenni
SS> érdemes (nem ész nélkül olajban, mert akkor csak odavonzza az összes port,
SS> vannak spec lánckenő anyagog, vagy grafitpor),

Vagy harminc éve azt hallottam, hogy a láncot benzinben áztatva
alaposan kimossák, aztán folyékonyra melegített gépzsírba mártják,
hogy a zsír mindenhová befolyjon. A zsír nagyját aztán kívül letörlik.
Ezek szerint ezt már túlhaladta az idő.
A mai lánckenő anyagokat minden görgőhöz külön szokták benyomni
tubusból?
A lánckerék csoportot hogy lehet tisztítani szétszedés nélkül?
Brigeciolra gondoltam, majd leöblíteni vízzel, és utána sűrített
levegővel szárítani. Ha letakarom fóliával a kereket és szorosan
körbetekerem a tengelynél is, neki lehet menni a kézi autómosóban levő
nagynyomású vízzel?
Bocs, hogy triviális kérdéseket teszek fel, de nem igazán bízom a
szerelőkben. Szívesebben kifizetném a karbantartást, de ha a ők is
csak olyanok, mint az autószerelők, akkor nem várható tőlük túl nagy
gondosság. Ahogy észrevettem, az olcsóbb gépekkel mindenhol kevésbé
törődnek, bár ugyanazt az óradíjat számítják fel.

Köszönettel
k_tibor