[Epitesz-barkacs] Attetel lancos

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 12., Sze, 00:55:55 CEST

k_tibor  <k_tibor at freemail.hu> 2010.05.11. 23:04:38 +2h-kor írta:

> Vagy harminc éve azt hallottam, hogy a láncot benzinben áztatva
> alaposan kimossák, aztán folyékonyra melegített gépzsírba mártják,
> hogy a zsír mindenhová befolyjon. A zsír nagyját aztán kívül letörlik.
> Ezek szerint ezt már túlhaladta az idő.
> A mai lánckenő anyagokat minden görgőhöz külön szokták benyomni
> tubusból?

az alábbi leírásból visszaszámolva  2000km = 20 km/h * 100óra,
tehát aszfalton 100óra, terepen 50óra után sz at rrá válnak
a mai láncok, vagy gyenge kenőanyagok miatt?

http://bikemag.hu/alapismeretek/szerviztippek

"- a lánc finom járása, egyetlen láncszem sem ugorhat, nem lehet rozsdás,
havonta ellenőrizzük a kopás mértékét – az aszfalton használt láncok
2000-4000 km-t bírnak, míg a terepen használtak ennek felét-kétharmadát"

akkor a túlhaladott nagyapám 20évig miért használhatott 1 láncot?
(évente 1 alkalommal disznózsírban átfőzte, amikor az ÁFOR
finomítója még pelenkában sem volt )