[Epitesz-barkacs] Attetel lancos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 12., Sze, 09:28:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor a túlhaladott nagyapám 20évig miért használhatott 1 láncot?
> (évente 1 alkalommal disznózsírban átfőzte, amikor az ÁFOR
> finomítója még pelenkában sem volt )

Na azért ezek az emberek nem úgy szoktak bicajozni, mint Vajk meg Gábor! :)
Felül rá, ez még valszleg parasztkormányos volt, amire én is fel tudnék ülni
felegyenesedve rendesen, és azt a párszáz métert megtette naponta kényelmesen
oda-vissza.
Az évi 300km, 20 év 6000km (amire nem vennék mérget, hogy tényleg ment is
ennyit), de ilyen igénybevétellel még az se számított, ha már szarrá volt ott
minden kopva. Erre bárki felül úgy, hogy na odalépek, az már szét is megy
valahol.

Utólag meg is értem, hogy hajdani apósom miért nem volt lelkes, amikor a
viharsarok táján lévő településen meglátogatva őt időnként elkértem a
biciklijét, hogy a környéken kicsit bóklásszak erre-arra. Nem voltam nagy
bicajos persze, de azért fiatalon oda tudtam lépni, főleg az erő megvolt, és
lehet, hogy számított rá, hogy megnyekken szegény öreg jószág. De nem mondta, én
meg nem is gondoltam ilyesmire, de szerencsére nem történt semmi baj. Meg hát én
se léptem rá teljes súlyommal a pedálra, olyan kakaó meg biztos, hogy nem volt
bennem, hogy a kormányt húzzam, hogy a súlyom meg ez az erő együtt menjen a
pedálra. A falusi emberek meg aztán végképp nem művelnek ilyen galádságokat, meg
nincs kengyel sem a pedálon, hogy a másik lábával még felfelé is tudjon húzni.
:-)

Tényleg, egy erre nem felkészült ember erre csaknem képtelen. Emléxem
gyerekkoromból, hogy fára másztunk, és lelógattam a lábamat, hogy a másik srácot
felhúzzam. Na ez a felhúzás ez csak egy fantazmagória volt, nem bírtam rajta 10
centit sem emelni. A behajlító izom, meg ami felfelé húzza a lábat, olyan baromi
gyenge annak, aki ezt nem használja, hogy épp csak arra elég, hogy az ember az
üres lábát tudja emelgetni. Aki nem hiszi, próbálja ki: egy helyben állni, és
térdemeléseket csinálni. Néhány az megy, de aki nem szokta, az már néhánytíznél
biztos érzi, hogy valami gond van, 200 meg akkor se megy, ha géppisztolyt
nyomnak a hátába. :-) (Térdemelés tehát úgy, hogy combcsont a vizszintesen túl
lényegesen.)
És akkor hol van még az, hogy a bicaj pedáljára számottevő húzóerőt kifejteni!
:-) Oda még a sipcsont táján lévő elülső izom is kell. Ami egy szintén
gyakorlatlan embernél totál izomlázat kap, ha csak egy utcai cipőben erős lejtőn
megy le mondjuk 100m magasról nem odafigyelve erre a dologra. Másnap garantált
az izomláz! :) Pedig itt sincs aktív munka, csak elviselni kell a nyújtó terhet,
amit az izom reflexből akar felvenni. (Megtehetné, hogy csak lecsapódik a talp,
és kész.)