[Epitesz-barkacs] ronkhasítas

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Május. 17., H, 23:00:50 CEST

2010.05.17. 22:54 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Gyerekkoromban rengeteg fát vágtam. Akkor az volt a technikám, hogy nem
> ketté a rönköt, hanem szeleteket vágtam le róla, amik afféle
> deszkadarab-szerű alakot öltöttek, amiket aztán már az egyik sarkuk
> megfogásával fel tudtam szinte szeletelni. Ha gyújtósnak kellett, akkor
> ezek a deszkadarabnak megfelelő darabok 2-3 centisek voltak, ha meg
> nagyobb darabok kellettek, akkor nagyobbakat vágtam.

A kulcs a jó hasítófejsze. Nem mindegyik fejsze kinézetű tárgy alkalmas
hasogatásra. Van amelyik favágásra jó. Könnyű megkülönböztetni a
hasítófejszét a másiktól, kb olyan feje van, mint az az ék, amin a
kaszát kalapálják, és az él hossztengelye mentén nem keskenyedik
számottevően a nyél felé nézve. Egy kép többet ér ezer szónál:
<http://muhelynet.unas.hu/shop_ordered/5505/shop_pic/BEK_kft_824703.jpg>