[Epitesz-barkacs] Elvi kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 27., Cs, 02:09:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2010.05.26. 23:56:15 +2h-kor írta:

> [...]

mégiscsak jó volt megtalálnod, mert a Te építési engedélyedre
még a mellékelt rendeletrész is utal:

az építésügyről szóló 1964. évi III. törvény hatálya alá esel
(amit írtam, hogy azt még kádárjani írta alá :-)  )

http://www.ugyvedek.net/node/114
itt egy 10éves elévülésre utalnak:

" Ugyanakkor az 1998.423 jogeset rámutat arra amennyiben már 10 év eltelt a
..."

ez a Bírósági Határozatok  BH 1998.423  jelzéssel kereshető meg, ebben:

"Az építésügyi hatóság ebben a tájékoztató iratban ugyanis egyértelműen utalt
az 1964. évi III. törvény 38. §-ának (4) bekezdésére, amely arról rendelkezik,
hogy a hatóság az építmény használatbavételétől számított 10 éven belül
jogosult akár a fennmaradási engedély megadása, akár annak megtagadása
tárgyában dönteni. A perbeli felépítményrészekre megadandó fennmaradási
engedélytől való elzárkózást a hatóság éppen azzal indokolta, hogy az erre
nyitva álló határidő már nyilvánvalóan eltelt. Ugyanakkor arra is utalt, hogy
a tárgyi építményeket - éppen a rendelkezési lehetőség 10 éves határaira
tekintettel - a fennmaradási engedély megadhatóságának hiányában sem
bontathatná le, mert 10 év után a hatóság jogosultsága erre sem terjed ki. Ez
a tájékoztatás tehát megfelel az építésügyről szóló 1964. évi III. törvény 38.
§-a akként történő, elfogadott értelmezésének, hogy az építmény
használabavételétől számított 10 év után az építmény fennmaradását külön
határozat nélkül is megadottnak kell tekinteni, mert annak lebontatására a
hatóságnak jogi lehetősége a továbbiakban nincs. "

az önkormi azzal támad Téged, hogy használatba vetted.

Oké, használod már 30 éve, Téged emiatt ez az 1964-es törvény jogosít fel
arra, hogy....

Dobjuk össze ezt a levelet, és ezzel Józsi elzavarhatja a sunyiba a 22ker
önkormit :-)

sajnos  a   jogtárCD-n  főleg ezt a bírósági határozatot nem érheted el, mert
az 1964-es törvénnyel kapcsolatos

Viszont elmondom, hogy hol találod meg az ehhez szükséges régi anyagot:

a Parlamentben van egy Könyvtár, oda napijeggyel bemehetsz, segítenek
kikeresni ezeket a joganyagokat, le is másolják, én is ott szereztem
meg sok joganyagot

vagy

a Kálvin térnél a SzabóErvin könyvtárban
Az 5. szinten található, bekötött időszaki kiadványok
Bírósági Határozatok 1953-tól

és ott is segíteni tudnak az 1964. évi III. törvény megtalálásában

ott  oldalanként 20Ftért  saját magad  xeroxozhatsz is