[Epitesz-barkacs] radialis ventilator

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Május. 27., Cs, 13:30:19 CEST

Balázs Bámer írta 27 May 2010  13:18 levelében:
> Ha csak az épületet nézzük, nem érte meg. Alászigeteletlen, vegyes
> falszerkezet stb.
Ettől féltem, ezért nem marad meg egy település arculata.

> Akkor viszont jó döntés volt, mert kb. telekáron vettük, minimális
> megoldásokkal lakhatóvá tettük, és már közel 4 éve benne lakunk. Akkor
> nem látszott olyan forrás, ami a késŃbbi bŃvítést lehetŃvé tette volna
> (mondjuk most sem látszik már :-)
Ezek az egyéb szempontok sokszor űberelik még a gazdaságosságot is,
nem csak a műszaki szempontokat.

> További nagyon fontos nyereség hogy közben ennek köszönhetŃen
> megerŃsödtem, és nagyon sokat tanultam munkafogásokat, épületfizikát -
> ebben a Listának is része volt.
:-))

> De a falszerkezetnek is lesz elŃnye: kevés olyan ház lesz az országban,
> ami ilyen mértékben szigetelt és ennyi hŃtároló tömege van. Ez
> különösen nyáron érdekes.
A leírásod alapján a lakhatóságával vannak gondjaim.
Persze, hogy lakható, csak a nedvesedés érdekes kérdés. Ha jól
emlékszem 60 % körüli páratartalmat mérsz odabenn, ami mellett az
ablakokon kondenzálódik. Ez nem szignifikánsan magasabb az
épületfizikában ajánlott 55 %-nál, valószínűleg akkor is lenne
lecsapódás.
Ezek szerint nincs összhangban az ajánlás a valósággal. Az ablakaid
átlagosan jó minőségűeknek számítank, ezek mellett nem lenne szabad
kondenzálódnia, miközben az ajánlott páratartalmat tartod.

A falak is érdekesek, mert alaposan penészesek voltak. Most már talán
nem virágzik, de érdekes lenne tudni mennyire élnek a gombák, mert ki
biztos nem pusztultak.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu