[Epitesz-barkacs] maris leszakadt az uj M6-os :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 31., H, 01:55:09 CEST

Zsolt wrote:

> majd amikor te is azzal leszel elfoglalva, hogy a mentsd a sajátodat,
> az állat sok pénzt bezsebelő állam helyett, akkor te is ezen a
> véleményen leszel amin én.

Szerintem itt a gátszakadás (amit máshol írtak) lehet a ludas. A mesterséges
tóban rengeteg víz össze tud gyűlni. Tehát, ha az rendesen lenne megcsinálva,
akkor egy ilyen relatíve rövid zápor, ami a patak vizét marhára megduzzasztaná,
csodásan széthúzható lenne a tó segítségével, ami kb 1km hosszú, és az átlagos
szélessége vagy 30 méter. Tehát ha úgy csinálták volna meg (nemtom, nem így
van-e), hogy képes legyen pl fél méter vizet felvenni hirtelen, az 15ezer m3,
ami a dunának áradáskor 1 másodperc, de ennek a pataknak lehet, hogy órákig
tartó vízhozama duzzadtan is, amúgy meg talán egész nap nem szállít ennyit.

Szóval csaknem biztos, hogy zuhé (ami félórás hatás) nem tudna ilyet művelni,
csak valami emberi mulasztás régebbről. És ez nem politikai, hanem szakmai
kérdés.