[Epitesz-barkacs] maris leszakadt az uj M6-os :-)

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Május. 31., H, 07:20:45 CEST

jhidvegi írta 31 May 2010  1:55 levelében:
> Szerintem itt a gátszakadás (amit máshol írtak) lehet a ludas. A mesterséges
> tóban rengeteg víz össze tud gyñlni. Tehát, ha az rendesen lenne megcsinálva,
> akkor egy ilyen relatíve rövid zápor, ami a patak vizét marhára megduzzasztaná,
> csodásan széthúzható lenne a tó segítségével, ami kb 1km hosszú, és az átlagos
> szélessége vagy 30 méter. Tehát ha úgy csinálták volna meg (nemtom, nem így
> van-e), hogy képes legyen pl fél méter vizet felvenni hirtelen, az 15ezer m3,
> ami a dunának áradáskor 1 másodperc, de ennek a pataknak lehet, hogy órákig
> [...]
Utóbb kacsának bizonyult a gátszakadás híre.
Egyszerűen bazi sok eső esett délután a vízgyűjtőn. Ha természetes
állapotában lenne a környék, akkor Törökbálinttól végig elöntötte
volna a part menti réteket, ahonnan szép lassan folyt volna vissza.
Nem létezvén ezek a természetes pufferek, egyszerre akart eljutni a
Dunába, az alsó folyás mentén durván felduzzadva.

A Kártya utca környéke a legmélyebb fekvésű rész, ott okozott
galibát. Van ott olyan ház, amit szinte minden évben meglátogat a
víz.
Az sajnos igaz, hogy az állami katasztrófavédelem nem állt a helyzet
magaslatán. 4-5 órába tellett, mire az első kocsi homokkal odaértek.
Addigra a helyi kapcsolatok révén ki lehetett nyitni valamelyik
kerületi tüzépet, és onnan hozni az első kocsi homokot :-(

A Fővárosnak volt egy meglehetősen gigantomán terve a patakmeder
rendezésére, ami tavaly elég kemény lakossági ellenállást váltott ki.
Nem csoda, hiszen elsőként kivágatták volna mindkét parton a fasort
(parton, nem a mederben). Kiváncsi vagyok ez után mi lesz a reakció.

Ráadásul úgy tűnik, hogy a legalsó, teljesen kiépített szakaszt -
Zsoltéktól a Dunáig - a szűk keresztmetszet. Ha az el tudja vinni azt
a vízmennyiséget, ami a völgy elején be tud folyni a kamaraerdei út
alján levő átereszen akkor a völgy alsó végén nem önt ki. Akkor
lehet, hogy még magasabb lesz a vízállás a lakótelepi tónál, de ott a
sportmax is sok méterrel van a normál vízszint fölött és elég széles
a hely.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu