[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 3., Sze, 12:56:15 CET

vajk fekete wrote:
> ne teregess a nappaliban. komolyan!
>
> napi par liter vizet elparologtatsz, aztan veszel egy gepet, ami
> 50ezerbe kerul, es havi 6000 forint villanyt eszik hogy ezt a napi 2
> liter vizet kiszedd a levegobol? az elso evben elkoltesz 110ezer
> forintot csak erre, ami a hoszigeteles koltsegvetesenek egy ertelmes
> resze lehetne.

Szerintem itt sokkal-sokkal mackósabb életvitelbeli eltérésekről lehet szó, ami
nem napi 2 liter vizet juttat a levegőbe. Írta a srác, hogy sokat szellőztetnek,
és ennek ellenére van ilyen 90% körüli páratartalom, szóval ott olyan vízforrás
van, ami olyan életvitelre utal, ami már egy medencét is tud überelni.
- csuromvizesen kiteregetett ruhák,
- rendkívül gyakori mosás,
- gőzvasalóval vasalás a ruhák megszáradása után,
- nyitott edényekben, full gázon fortyogó kaja,
- bő és meleg vízzel történő, hosszas zuhanyozások, amik alatt a víz akkor is
jön, amikor a fürdőszerrel (szappan....) kenegeti magát a zuhanyozó személy,
- lehet még rengeteg, jó gyakran locsolt növény is. Néha ezek is lenyelnek napi
több liter vizet, és el is párologtatják. Nekik lehet, hogy külön jó a nagyon
nedves levegő.

Azt nem tételezem fel, hogy van a lakótérrel egybe egy nagy felületű medence is.
:-)

Nagyon nem lehet a fal hőszigetelése rossz, mert ha az lenne, akkor tócsákban
állna a fal tövében is a víz, és a rengeteg pára ott tudna lecsapódni, fel se
tudna menni a páratartalom 90% tájára. Persze erre is kell gondolni a penész
miatt, mert a rossz hőszigetelés akár 60-70%-nál is tud penészesedést okozni
rejtettebb felületeken (ágy, szekrény mögött, sarkok alján, és persze vizes
helyiségek falán).