[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 3., Sze, 15:54:57 CET

Merlin Power wrote:

> Látom, életmód tanácsokat rengeteget kaptál, attól megkímélnélek :-)

Ez úgy hangzott, mintha rosszindulat vezérelte volna ezeket a hozzászólásokat.

Jópofa a készülék, amit javasolsz amúgy, de tutira nem ez a megoldás itt.
Pincében evidens, hogy magas a páratartalom, ha nincs teknőszigetelés, mert a
talaj nedvessége megteszi a magáét. Nyáron a legvadabb, mert akkor még az is
belejátszik, hogy kintről is bejut a levegő, ami lehül akár 20 fok alá is,
amihez már szintén ilyen magas rel. páratartalom tartozik.

> Kezdetben 96%-os páratartalom volt, azóta lement 60-62%-ra (időtől,
> hőmérséklettől függ). Folyamatos üzemben dolgozik, kb. 300 l  vizet
> szedett össze. Elégedett vagyok vele.

Mértél fogyasztást is?

300 liter víz kondenzálásához a hűtőgépnek 680MJ energiát kell elvonnia, ez kb
190kWh, amit a gép kb 3-4 közötti jósági tényezővel teljesíthet, ha nagyon tuti,
azaz kb 50-60kWh kellett, hogy az órából rámenjen csak erre. Ha még a fűtés is
belejön (mert hogy aszongya, hogy fel kell fűteni bizonyos hőfokra, nem tudom,
miért), akkor ennek a duplája is lehet. Nem mondom, hogy sok, mert kb 2-3ezer
Ft, de ha állandóan kellene járnia, mert állandó a pára utánpótlás, akkor akár
drágább is lehet az üzemeltetése.