[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Merlin Power pmerlin.ml at gmail.com
2010. Nov. 3., Sze, 17:05:49 CET

2010/11/3 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

> Merlin Power wrote:
>
>  Látom, életmód tanácsokat rengeteget kaptál, attól megkímélnélek :-)
>>

> Ez úgy hangzott, mintha rosszindulat vezérelte volna ezeket a
> hozzászólásokat.

Elnézést, ha így lehetett érteni, nem ez volt a szándékom.

Jópofa a készülék, amit javasolsz amúgy, de tutira nem ez a megoldás itt.
> Pincében evidens, hogy magas a páratartalom, ha nincs teknőszigetelés, mert
> a talaj nedvessége megteszi a magáét. Nyáron a legvadabb, mert akkor még az
> is belejátszik, hogy kintről is bejut a levegő, ami lehül akár 20 fok alá
> is, amihez már szintén ilyen magas rel. páratartalom tartozik.

Evidensnek evidens, de a 90 feletti azért már nem annyira.

> Kezdetben 96%-os páratartalom volt, azóta lement 60-62%-ra (időtől,
>>

> Mértél fogyasztást is?

Nem mértem, nem is szándékoztam, a páratartalom csökkentése kiemelt
fontosságú volt!

> 300 liter víz kondenzálásához a hűtőgépnek 680MJ energiát kell elvonnia, ez
> kb 190kWh, amit a gép kb 3-4 közötti jósági tényezővel teljesíthet, ha
> nagyon tuti, azaz kb 50-60kWh kellett, hogy az órából rámenjen csak erre. Ha
> még a fűtés is belejön (mert hogy aszongya, hogy fel kell fűteni bizonyos
> hőfokra, nem tudom, miért), akkor ennek a duplája is lehet. Nem mondom, hogy
> sok, mert kb 2-3ezer Ft, de ha állandóan kellene járnia, mert állandó a pára
> utánpótlás, akkor akár drágább is lehet az üzemeltetése.

Kétfajta fűtés jön szóba a készüléknél:
- az egyik a saját hőcserélőjének a leolvasztásához használatos elektromos
fűtés, ez nem lehet egy nagyfogyasztó
- a másik egy kiegészítő fűtésnek használható, külön kapcsolható villamos
fűtés, ez a leírása szerint 750W-tal dolgozik.

Üdv:
    Laci