[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 3., Sze, 18:09:06 CET

Pataki István wrote:

> Tegnap
> kapcsoltam be és még nem tettem rá fogyasztásmérőt, csak azt látom,
> hogy 36 óra alatt kb. 5 liter vizet kondenzált, szakaszos üzemben.

Ha van fogyasztásmérőd (pluszos vagy egyéb, konnektorba dugós), engem igencsak
érdekelne, hogy mennyit fogyaszt, ha adott mennyiségű vizet kivesz a levegőből.

Még érdekesebb lenne, ha különféle páratartalomhoz is lennének adatok.

Tényleg nem lenne rossz, ha Zsolt kölcsönözne egyet, és volna ilyen
fogyasztásmérője is, megmérné ezeket az összetartozó adatokat.
Ebből ugyanis kiszámítható lenne, hogy mennyi hőt visz be a légtérbe a cucc,
ahhoz az áramfogyasztás is meglenne, és ha ez uram bocsá, jobb, mint a gázfűtés
árban, akkor ha már ekkora a pára, legalább jöjjön ki jól a buliból.

Más kérdés, hogy a nagy pára előállításához is sok energia kell, mert akárhogy
jut a levegőbe, ott elvonja valahonnan, tehát a fűtésből pótlódik a hő. Ez
mindenképpen elvész, ha az életmódbeli viszonyok nem változnak, de így
visszanyerhető, bár az ellenáramús szellőzőn is, csak a mértéket kéne tudni (a
hőcserélőn lecsapódó pára hője a befelé jövő levegőt fűti).