[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Nov. 22., H, 08:35:50 CET

Mágus!

A német brikettnek alig van füstje, hamuja, ráadásul a huzattal prímán
szabályozható  az  égés intenzitása. Emlékszem Édesanyám a kis konyhai
teatűzhelyében  késő  ősszel  begyújtott  és tavaszig égett :). Sokkal
rosszabb  a  ma  divatos takarékos  módi,  hogy vesznek egy nagy tűzterű kazánt,
amire  eleve  (a  kazánhoz  képest) leszűkített keresztmetszetű gyenge
huzatú  kéményt  csatlakoztatnak  és  abban  a háztartási,
kerti,   összekoldult   festett-beeresztett   fahulladéktól  kezdve  a
rongyokig,  autógumikig  bezárólag  mindent eltüzelnek. A házban príma
meleg, a pénztárca is alig apad, csak a szomszédok fulladoznak...

> Mivel érdemes fűteni?

> Egy átlagos, 54 négyzetméteres lakás éves költsége fűtőanyag fajtánként
> 1.Háztartási tüzelőolaj 480000 Ft
> 2.PB gáz 480000 Ft
> 3.Éjszakai áram 318000 Ft
> 4.távfűtés(támogatás nélkül) 210000 Ft
> távfűtés(támogatással) 126000-180000 Ft
> 5.vezetékes földgáz(támogatás nélkül) 196000 Ft
> vezetékes földgáz(támogatással) 122000-169000 Ft
> 6.Koksz 188000 Ft
> 7.Tűzifa 139000 Ft
> 8.Fabrikett 137000 Ft
> 9.Szén 97000-116000 Ft

Nem is tudtam, hogy lakossági felhasználásra még kapható HTO ?

Több  ismerősöm vett mostanában kalodás tüzifát. Első ránézésre nagyon
drágának  tűnik,  de  vissza  számolva  korrekt  az ára és a szállítói
átverés is kizárva.
--
Üdvözlettel,
 (G)feri