[Epitesz-barkacs] pusztult indirekt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 3., V, 07:31:39 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.03. 00:48:45 +2h-kor írta:

> Ebben is sok igazság van.
> Több évvel ezelőtt segítettem egy ismerős házaspárnak fűtő-hmv előállító
> ketyerét venni. Az is ilyen volt, külön tartályban, asszem 80literesben
> készült
> a melegvíz. Valami 450ezer Ft volt az ára az egésznek ezelőtt vagy 10 évvel.
> Most döbbenek rá, hogy ez milyen baromi drága volt. Ha csak 5%-os éves
> inflációval számolok, akkor is, 1,05^10=1,63 kb, tehát mai áron 733ezer
> lenne.
> Vagy ilyesmi ára van ma is egy hasonló kütyünek?

ennek az indirekt hőcserélős ketyerének (szerintem) a "szürke víz"
( azaz A háztartásban keletkező szennyvizek közül a mosógép és kád
vizét külön vezetjük ki. Ez a víz káros baktériumokat alig tartalmaz. ...)
használatánál volna jelentősége.

A mosás és mosdás révén keletkező, enyhén szennyezett szappanos, mosószeres
vizet, az angol (grey [GB], vagy ameriaki írásmód szerint gray water) és német
(Grauwasser) nyelvterületen elterjedt szakkifejezés

Mosószert tartalmazó szürkevízzel nem szabad élelmiszernövény öntözni, csupán
dísznövényeket. Ha a szürkevíz mosószer szennyezettsége biológiailag nem
lebomló mosószer, akkor gátolhatja a növények fejlődését. Tulajdonképpen a
szürkevizet is két különböző kategóriába lehet sorolni, a "sötétszürke" a mosó
és mosdóvíz, a "világosszürke" pedig az esővíz. Az esővíz is szürkevíznek
minősül, hiszen szennyezheti madár ürülék és madártoll, falevelek,
szúnyoglárva, vagy egyéb bogár maradványok

http://fenntarthato.hu/epites/Members/erost/szurkeviz%20felhasznalas