[Epitesz-barkacs] pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 3., V, 09:12:56 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ennek az indirekt hőcserélős ketyerének (szerintem) a "szürke víz"
> ( azaz A háztartásban keletkező szennyvizek közül a mosógép és kád
> vizét külön vezetjük ki. Ez a víz káros baktériumokat alig tartalmaz.
> ...) használatánál volna jelentősége.

Nem igazán, ennek inkább az a lényege, hogy mivel a felfűtés marha gyors, a
tartályból nem fogy ki víz. És hát a gáz adott. De mivel nem online :-) fűt,
hanem van tartályban melegvíz, ami temperálva van, akár cérnavékony vízsugár is
vehető, nem úgy, mint azoknál a cuccoknál, amiknél a szappantartón át van a víz
melegítve, mert ott mese nincs, el kell vinni a gázégő teljesítményét, azt meg
úgy tudja, ha a melegvícsapot rendesen kinyitják. Ha netán nem lángmodulációs,
akkor rondább a helyzet. Ugyanis egyféle lángnak csak egyféle teljesítménye van,
ezért a vízárammal fordítottan függ össze a hőfok. Zuhanyozáskor csak úgy lesz a
víz melegebb, ha egyúttal kevésbé jön, és hidegebb, ha egyúttal erősebben jön a
víz.

De a modulációsok is csak korlátozottan tudnak beavatkozni, nem nullától a
maxig. Szóval ez a kütyü a bojler kényelmét össze tudja kapcsolni az egyféle
teljesíménnyel.

Ez a szürkevíz dolog érdekes és fontos, csak nem sok köze van a melegvíz
előállításának a módjához. Szerintem Mo-on ennek igen szerény kultúrája van.