[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

PL pocsai at atme-net.hu
2010. Okt. 3., V, 13:40:07 CEST

Hello Zoltan,

Sunday, October 3, 2010, 12:12:28 PM, you wrote:

> szerintem ennek az egesz vilagban meg eleg halvany kulturaja van.

A  szürkevíznek  része az esővíz is, hisz ennek elvezetése is költség,
kölönösen városi környezetben.
Az  esőviz  felhasználásának  pedig  elég  régi  kultúrája  van azért,
régebben  kertes házakban gyakori volt esővizes hordó a locsolásra, és
még  ma sem olyan ritka ez talán. (Persze ez csak egy részét fogja fel
az esővíznek, de akkor is több a semminél.)

> az utobbi evekben hegyezodik ki a dolog, emelkednek a vizdijak, tehat
> kezd ertelme lenni.

> viszont a kerdes, hogy egy meglevo csaladi hazas vizrendszert
> atalakitani ilyenre, mekkora koltseg es mi a nyereseg

Akkor lesz jobban észrevehető a nyereség, ha a víz/szennyvíz szolgáltató
áraiban is jelentkezik költségcsönés, ha ilyesmit megcsinál valaki.

Pl egy angol vizes szolgáltatónál:
A  szennyvízdíj a fogyasztott vízmennyiség 90 százaléka alapból, de ha
valaki  bemutatja,  hogy ennél kevesebbet enged vissza a rendszerükbe,
akkor   arányosan,   a  csökkenés  mértékével  arányban  csökkentik  a
szennyvízdíjat.
Plusz alapból van esőviz-elvezetési díj is!
De ha valaki bemutatja, hogy az esővize nem az ő rendszerükbe folyik,
akkor ez a díj is csökkenhet.

Namost ilyen környezetben ha valaki csinál egy ilyesmi rendszert:
http://houseandgardenningaddicts.files.wordpress.com/2010/06/greyuse_concept.jpg
akkor valószínűleg jelentősen csökkenni fog a vízszámlája.