[Epitesz-barkacs] vorosiszap megint

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Okt. 9., Szo, 20:56:16 CEST

Hi,

2010. október 9. 20.15.07 dátummal jhidvegi az alábbiakat írta:
> Úgy tudom, hogy messze nem. Egészen össze kell tömörödnie az anyagnak, és
> sok év múlva is először csak igen könnyű járművekkel lehet ráhajtani.

  Ez majd kiderül, hogy milyen hamar tudnak rátemetni földet. :)

> Hááát, fene tudja, szerintem mindenütt tárolják. A szakértő is azt mondta,
> hogy igen kis százalékát használják fel bárhol a világon. (1-2 százalékról
> van szó vagy ilyesmi)

  Mint mondottam volt, tengervíz a lényeg.

> Magát a lúgot, amit már nem használnak bármiért, és megy ki, itt pl abba a
> patakba, ami a timföldgyárnál van, azt rendesen közömbösítik. A lúg zöme
> ilyen cirkulációban van. (Pontosan nem értem ám, hogy mi hogyan és miért
> is történik!)

  Quite recently, the Virotec International Ltd. (Australia), announcened a
treatment process for RM that renders the material safe for a variety of
applications. The method is based on the use of seawater, which allows the
conversion of “soluble alkalinity” (above all from sodium hydroxide) into low
soluble minerals (essentially Ca and Mg hydroxides, carbonates and
hydrocarbonates). The pH of RM is also reduced and can be decreased down to pH
< 9. This technology is patented and several products with the name Bauxsol™
are available.

  Nem sós víz, hanem tengervíz. Nem szakterületem a kémia, de a leírás szerint
tengervízzel semlegesítik a lúgos kémhatást, utána pedig a vörösiszap
letárolható szinte akárhol normál zagytározóban, de sok helyen nyersanyagként
tekintenek rá titán és egyéb fémek kinyeréséhez.

> Hát ez így nem vilcsó. A lúg nem csapódik ki. Gondolom a végén, amikor
> megtelt a tároló, akkor öblítik a tetejét, áramoltatják a tengervizet
> sokáig, hogy a végén lejöjjön valami 8,x-re a pH-ja, és akkor tekintik
> késznek. Hasznosítás nem szokott történni. Valamiért nem gazdaságos.

  A Red Mud Dam (ezzel a névvel rá tudsz keresni) lényege nem a tárolás, hanem
a PH csökkentés, nem tároló elsősorban.

> Én a legutóbbi valamelyik nagy duzzasztógátra gondoltam, ahol 1 milla
> embert telepítettek ki.

  Mert ott laktak, ahol most víz van. Nyilván kitelepítették őket. De
széntüzelésű hőerőművek és vegyi gyárak közvetlen közelében laknak emberek
arrafelé.

> Ez az emelgetés nem ötletszerű kellett legyen, hanem együttműködésben volt
> a szénbánya, az erőmű, a bauxitbánya és a timföldgyár. A gátemelés meg
> folyamatosan történhetett, ahogy kellett, és ahogy keletkezett ehhez is az
> anyag az erőműben.

  Azzal a anyaggal lehet mást is csinálni... mint mondottam volt,
cementkészítéshez is fel szokták használni. :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor