[Epitesz-barkacs] levegomelegito

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Okt. 17., V, 08:59:11 CEST

Kedves Mágus!

> A darwin dijra palyazol? :-) Egyszer megolod magad... :-)

Ne hagyd Magad eltántorítani, csak az értetlenség... :)

Valami  hasonló  kéményfüst csökkentő megoldáson már régóta agyalok én
is,  ugyanis  olyan  szerencsétlen  nálunk  a  légjárás,  hogy sokszor
a  kéményem  füstjét egyenesen lecsapja a szomszéd bejárati ajtajához.
Emiatt a békesség kedvéért csak  olyankor  tudom  a fűtés-melegvízköltség csökkentő
vegyes  kazánom használni, ha azt a légjárás vagy a szomszéd távol léte
lehetővé  teszi.  Szerencsére  mostanában  általában a lányánál a panelben telel,
mivel   ott   mindenképpen  fizetniük  kell  a  távfűtést.  Én  is  arra
gondoltam,   hogy  ventillátorral  átnyomatom-átszívom  a  füstöt  vizen,  vagy
vízpárát permetezek rá, csak  nem  tudtam,  hogy  ez kis üzemben a gyakorlatban is működik-e hatásosan. Volt már
egy olyan (nem komoly!!!) őrűlt ötletem is, hogy mi lenne ha a füstöt leküldeném ventillátorral
a  csatornába,  de  szerencsére ebből kigyógyúltam :) Lenne is hadd el
hadd ha az utcán a csatornafedelek likján dőlne a füst :).
Szóval  engem  is  érdekel  a  projekted. Tehát Te vízpárát permetezel
a  füstbe?  Nem  rontja  le  nagyon a huzatot? Bár ezen (szívó) ventillátorral
lehetne  segíteni,  léteznek  magas  hőmérséklet  bíró típusok is, igaz
arany árban. Látványosan csökkenti Nálad a vízpermet a
füstöt,  illetve a füst szagát? Én gyakorlatilag csak (hulladék) fával
tüzelek, a kazán papíron 18 KW-os, de valójában annál pl. fa tüzelésnél
jóval   többet  ad  le.  Ezen  a  trabant  fűtéshez  hasonló  kazánhuzat
előmelegítő megoldáson azért gondolkozol mert a permetezése
miatt   lehűlt   füst  miatt  lecsökkent  a huzatod, vagy csak a fűtés
hatásfokát szeretnéd növelni? Úgy látom a rajzon, nem csak
annyi  vizet  porlasztasz  amennyit ki is visz magával a füst,
hanem  jóval  többet,  ami  lehullva-lefolyva  a cső oldalán, a tartály
részben  ismét  összegyűl.  Akkor  viszont  ez  gondolom  nagyon hamar
elmocskolódik,  ezért  cserélni, netán szűrni is kell. A semlegesítése
is    kényes   téma.  Belefér-e  a  háztartási  szennyvíz  fogalmába a
füstgázzal  szennyezett  mosóleve a kazánnak? Elvileg ennyivel kevésbé
szennyezem a levegőt, viszont egyik cég a Csat. Művek (vagy efféle) és
gondolom másiknak anyagi érdeke a levegő tisztasága. A képet nézve  a  mosófolyadék   hőjének  hasznosítása
(gondolom) hőcserélő megoldással csak a hatásfok miatt hasznos, vagy szükséges is
hűteni  a  folyadékot,  pl.  ezen  a  35  fokon  jobb  a  füsttisztító
képessége?

Feri

2010. október 16., 19:24:52, írtad:

--