[Epitesz-barkacs] levegomelegito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 17., V, 09:40:37 CEST

Ez a vízpermetezéses móka további kérdést vet fel.

Ha a kertben nem is füst száll fel, hanem gőz, mert ha kint hideg van, és van
egy 35 fokos vízzel lehűtött égéstermék, akkor annak jókora víztartalma lesz,
ami kilépve már elég látványos is lesz. Hiába zömmel gőz, akkor is.

Két dolgot lehetne vele csinálni:
1. valahogy lecsapatni a zömét,
2. a forró füstgázzal visszamelegíteni valamennyire.

Szerintem az fontos lenne, hogy a tüzelés látványa megszünjön.

Igen, látom a másik problémát: szennyvíz keletkezik. Ha van csatorna, akkor ez
nem olyan nagy probléma, legföljebb meg kell nézni, nem keletkezik-e benne olyan
anyag, ami kirakódik. Szóval elfolyatható anyagnak kell lennie, és persze nem
veszélyesnek.

Tehát ez további költséget jelent: víz- és csatorna.

Hacsaknem valami jókora sódertömbön nincs átáramoltatva folyamatosan a lé, de
ennek a tisztítása is időnként szükséges.

Azt el tudom képzelni, hogy a mosólé legalább oldalágon, nem a teljes
térfogatáramában átmegy egy olyan ülepítőtartályon vagy ilyesmin, amiben erősen
lecsökken az áramlás, ezért leülepszik benne az, ami le tud, és időnként simán a
háztartási hulladékba lapátolható belőle a földnedves salakanyag.