[Epitesz-barkacs] viztisztito vasas lottyhoz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 18., H, 15:42:41 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.18. 15:18:16 +2h-kor írta:

> Konkrétumot nem tudok, de a keresőszó elsőre ez lenne: inhibítor.
>
> De még azt is megtenném előtte, mármint mielőtt ilyet öntök a rendszerbe,
> hogy
> nem csapvízzel, hanem desztvízzel tölteném fel. Lehet kapni ún. többszörösen
> ioncserélt vizet. Vagy 50-szer gyengébben vezeti az áramot is, ezt kimértem.

a fűtéshez lágyított vizet szoktak, de ez az ioncserélés 100literes méretben
az akvaristák témája, erre is rákeresek

> Nyilván az oldott oxigéntartalma is jóval kisebb. Ha még kap inhibítort is,
> akkor a vassal semmiféle reakcióba nem fog lépni.

keresgélve ilyeneket találtam:

pl.
A vas-, mangántalanító szűrőben használt katalitikus hatású szűrőtöltet
egylépcsőben oxidálja a vasat és a mangánt, illetve kiszűri a képződött
csapadékot.

pl
FERMASTIL vas- és mangántalanító Ikeroszlopos ipari szűrőberendezések

pl
Nagy mennyiségű vas-terhelés esetén a KLINOMANGÁN- BBC-NAE3 szűrőtöltet előtt
levegőztetni kell a vizet és a kipelyhesedett vas-hidroxidokat homokszűrővel
www.geoproduct.hu/klinomangan.php

pl.
Szokásos szűrőpatronok:
- KLINOMANGAN- vastalanítás, mangánmentesítés

GEOFILTER Vízszűrő készülék - részletes ismertető

A szűrőtöltet szennyezőanyag-tároló képessége szűrőpatrononként kb.
1-2 kg kicsapott nedves, kolloidos vas-iszap.

http://www.geofilter.hu/hirek/kep.php?azon=8