[Epitesz-barkacs] hoszigeteles eredmenyek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 24., V, 01:34:53 CEST

njjano wrote:
> A gyari megoldas amit en lattam egy Kanadat megjart VW motoron:
> Vannak a motor (abban az esetben) hatso reszen ilyen jo 4 centi koruli
> atmeroju un. fagydugok. Ezek ugye a vizterbe lognak be, itt tud
> tagulni ha netan ugyes lenne a gazda vagy tul nagy a hideg...
> naszoval ez a kanadai cucc ez az egyik fagydugo helyere volt beteve,
> kilowattos-ketto volt ha jol emlexem, es lul keppen a vizteret

Igen, ezt a módot ismerem, de túl nagy beavatkozás. Ennek az autónak a
blokkjához nem is igazán férek hozzá. Ha már csinálnék ilyet, lehet, hogy
keresnék valami ki-beömlő csövet. Végülis a fűtéshez menő csövek alkalmasak,
csak lehet, hogy valami kis egyszerű szivattyút is rá kell szerkeszteni. Ekkor a
fűtés is elindulhat meg a vízkeringetés is megtörténik. Mivel ott a delej, nem
probléma rátáplálni az aksira, és aminek akkuról kell mennie, az menjen akkuról.

Ez a hűtőviz-keringetés máskor is jól jöhet. Pl volt már sokszor, hogy hidegben
várakoznom kellett. Ha megy a motor, van fűtés, ha nem megy a motor, hiába forró
az egész motortest, a fűtés villámgyorsan megszűnik ugye. Ha lenne keringető
venti a fűtőkör felé, még sokáig lehetne fűteni kikapcsolt motorral.

Na de asszem olyan keveset megyek mostanában, hogy nem nagyon érdemes
szétbarkácsolni a holmit. Ha esetleg sok időm lesz... Addig marad a natúr
fűtőtest.