[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 8., Sze, 15:51:13 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> -gyorsan mozgó dolgok fotózása (ha egyszer kezedben van egy
> tükörreflexes, nézd meg, hogy az mennyit gondolkodik a gomb
> megnyomása után az exponálásig, és meddig a kompakt gép),

Szerintem ezt gépe válogatja.
A tükörreflexes témát nem azért találták ki még a hagyományosban, hogy ugyanazt
lásd a nézőkén, mint amit később a film kap? Én más előnyét nem látom.
Ha ma a CCD-re megy a fény, akkor azt megjelenítik akár a kijelzőn, akár a
nézőkében, (rosszabb felbontásban nálam), és már csak elektronika kérdése, hogy
mit rögzítenek, azaz küldenek be a memóriába, nem?

Az idő meg ahhoz kellhet, hogy a gomb félig lenyomásánál beállítsa magának a gép
az érzékelői alapján a blendét, időt, meg ami kell neki.