[Epitesz-barkacs] A tudás megszerzése (Re: vaku a digi fenykepezogepen?)

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 13., H, 19:06:09 CEST

> Asszem ez a nyelvtudásbeli momentum a majdnem lényegesebb. Sokan már a
> meglévő gépük használati utasításán is elakadnak. (Én nem, mert a
> masinámnak még a menüje is magyar - is, ha azt választom. :-) )

Hali!

Igen, ez, szeretjük vagy sem, így van. Kétségkívül a szrencse is beleszól,
hogy sikerült többször is hosszú időt angol nyelvterületen élni, de be kell
látni, hogy bizonyos szakmákban, ha nem tud az ember angolul, nagyon nehéz a
dolga. Rengeteg dolog elérhető angolul, meg szoktam döbbenni, hogy pl. az
Amazonon milyen obskurus témákról vannak könyvek, összes pénzem el bírnám
költeni, olyan dolgokra, amiről magyarul sosem jelent meg szakirodalom.

Egyébként (csak azért merem mondani, mert nekem sem 2-essel kezdődik a
születési évem) a mai nemzedék sokkal jobb helyzetben van, bár még mindig
nagyon le vagyunk maradva EU fejlettebb részéről, de azért sokkal többen
beszélnek már idegen nyelveket. És ráadásul érdekes módon ezt filmekből,
számítógépes játékokból, netről elég jól fejlesztik.

Régen az is baj volt a nyelvtanulással, hogy a nyelvórán kívül nem volt
alkalmad használni. Ma szinte bármilyen nyelvű tartalom elérhető, tehát a
nyelvtanulás sokkal több embernek öröm, mert azonnal látják a hasznát. Ha
ezt az örömöt megéri/megéri az ember, akkor hirtelen jó szórakozás lesz a
nyalvtanulás. Persze ehhez jó oktatás is kell, sajnos itthon még mindig "a
készüljünk a nyelvvizsga tesztkérédéseire" jellegű oktatás van, a "tudjunk
kommunikálni az adott nyelven" .

Nekem egyik kedvenc angol feladatom az volt (külföldön), hogy megkaptunk a
Times vezércikkét, és azt mondták, hogy van 30 másodpercünk, utánna
foglaljuk össze, hogy miről szól. Na, ez tanít arra, hogy használd a
nyelvet! Azóta is akko rszoktam csak megnézni egy szót a szótárban, ha már
harmadszor talákozom vele, akko rbiztos érdemes megjegyezni.

Szabolcs