[Epitesz-barkacs] A tudás megszerzése (Re: vaku a digi fenykepezogepen?)

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 13., H, 21:10:09 CEST

> Komolyan? Értetted a szöveget úgy, hogy nem tudtad minden szó értelmét?
> Egyszer egy kanadai ismerős feleségével próbáltam úgy levelezni, hogy
> megkértem, egyszerű mondatokat írjon nekem, hátha... Rögtön az elején
> beletört a bicsak, de

Hali!

Igen, pont ez volt a gyakorlat lényege. Itthon nagyon rosszank tartom azt
ajellegű oktatást, hogy no, akkor szótárazzuk ki, meg jegyzeteljük ki, meg
miegymás. Így nagyon nehéz folyamatosan kommunikálni. Egyrészt stresszel az
ember, hogy nem érti ezt meg azt és megakad minden ismeretlen szónál, pedig
elvileg egy - két szó hiánya alátalában nem befoylásolja a megértést (persz
ekuclsszavak kivételek), vagy nagyjából ki lehet találni, hogy mi a szó
értelme. Volt ilyen gyakorlat is, szövegben kijelölve ismeretlen szavak, és
mondjuk meg (találjuk ki az értelmüket) a szöveg alapján.

Sajnos itthon még mindig a legtöbb nyelvtanítás a nyelvvizsga leküzdésére
irányul és nem a hatékony kommunikációra.
Viszont nagyon sokat segít a sok olvasás, filmnézés (pl. DVD-n úgy, hogy
angol nyelv, angol felirattal). Csak nem szabad az elején elkeseredni.

Szabolcs