[Epitesz-barkacs] akkus nyomatek

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 24., P, 10:49:08 CEST

> Nem ettől család, hanem attól, hogy ezek az akkus dobozok úgy vannak
> kitalálva eredetileg, hogy nem az AA méretű akkukkal vannak megrakva,
> hanem a nemtudom, hogy nevezik, szóval kb dupla akkorákkal. Ettől lesz
> tele.
> Én már azt is csalásnak érzem, ha a 18V-osra tervezett, tehát azokkal az
> aksikkal, amikből tele lesz, 18V jön ki, ilyen dobozba ugyanekkora
> aksikból beraknak annyit, hogy csak 12 vagy 14,4V jöjjön ki, és ott vannak
> az üres helyek.

Miért? Ha kevesebbet fizetsz a kevesebb akksiért, akko rnem csalás. Viszont
a mechanikai méretet nem lehet akárhogy variálni, mert pl. kényelmetlen lesz
a fogása a gépnek. Persze lehetne laposabb talpú pakkot csinálni, csak a
felső csatlakozó rész lehetne egyforma.

> Ha profin csinálnák, akkor lehetne egyféle akkupakk, és olyan kapcsitáp,
> ami megoldja a dc transzformálást.

Én azzal is megelégednék, ha lenne valamiféle lefelé kompatibilitás, tehát
kisebb feszültésgű bemenne a nyagyobba. Ezt valamilyen egyszerű mechnaikai
reteszeléssel is meg lehetne oldani.

Erről jut eszembe, kedvencem, a Digital Equipment RA81 diszk rendszer (nem
mai cucc:
http://research.microsoft.com/en-us/um/people/gbell/Digital/timeline/1982-3.htm).
Volt rajta egy világító gomb, amire rá volt írva a egységszám. Talán 16
ilyen diszket lehetet felfűzni egy drótra. Ha a lámpa kupakját levettem és
átdugtam egy másik diszkre, akkor megváltozott az egységszám is ! Ugyanis a
lámpa műanyag kupakjába hátul bináris kódolással (kis kivágások) benne volt
az egységszám, amit érzékelt. Így abszolút biztos lehettem benne, hogy
valóban az az egységszám, ami rá van írva. Szerintem zseniális. Csak
manapság akarnak minden szoftverből megoldani :-)

Szabolcs