[Epitesz-barkacs] akkus nyomatek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 24., P, 14:23:02 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Miért? Ha kevesebbet fizetsz a kevesebb akksiért, akko rnem csalás.

A másikért is kevesebbet fizettem, de ott telerakták aksikkal, nem csalás.

Csalás attól áll elő, hogy a portéka valaminek látszik, de ordítóan nem olyan
végülis. Pl csalás lenne, ha ráírják a doboz tejre, hogy 1 liter, és közben bár
a doboz tényleg egy literes, de csak negyed liter tej van benne, és ez nem
látszik előre. Ettől persze olcsó.

> Viszont a mechanikai méretet nem lehet akárhogy variálni, mert pl.
> kényelmetlen lesz a fogása a gépnek. Persze lehetne laposabb talpú pakkot
> csinálni,
> csak a felső csatlakozó rész lehetne egyforma.

A csatlakozó rész variálódik amúgy is, nem szabványos. Ha kisebb gépet
csinálnak, érdekes módon meg tudják oldani, hogy tök másféle legyen benne az
aksi mechanikailag.

> Én azzal is megelégednék, ha lenne valamiféle lefelé kompatibilitás,
> tehát kisebb feszültésgű bemenne a nyagyobba. Ezt valamilyen egyszerű
> mechnaikai reteszeléssel is meg lehetne oldani.

Erre olyan nagy szükség nincs. Rendszeresen töltök pl 14,4V-os aksit a 18V-os
töltőjével, ha gyorsan kell, illetve fordítva, ha lassan akarom tölteni, a
14,4V-os töltőjével a 18V-os aksit töltöm. Mechanikailag majdnem stimmel minden,
a 14,4-es gépben kicsit nem stimmel a 18-as aksi, nem rögzül, de ezen egy
szigszalaggal szoktam tudni segíteni. A motor elmenne szerintem még 30V-ról is
meghibásodás nélkül, meg az elektronikája is.

> Erről jut eszembe, kedvencem, a Digital Equipment RA81 diszk rendszer
> (nem mai cucc:

Hát tényleg nem, ezeket nem is ismerhették akárkik. Én pl nem láttam ilyet
sosem.