[Epitesz-barkacs] lakatos megoldas ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 18., H, 11:39:54 CEST

Kormos Imre wrote:
> A padlófűtéses módszer mellett a veszett hideget szeretném a kültéri
> kútvizes fűtésével megoldani, de már látom, hogy nem az én életemben
> lesz ez elkövetve.

Pedig ezt tök jól meg lehetne csinálni. Anno, amikor Mágus kútvizes klímás
témáját körbejártuk, még számszerűen is ki lett vesézve.

> Szerinted, ha veszek egy olyan porlasztófejet, amivel a vizet
> nagyon-nagyon apróra porlasztja, azt odatehetem a kültéri mögé nyáron?

Sokat nem javítanál vele. Úgy vannak ezek az egyszerűbb klímák kitalálva, hogy
kell neki a meleg oldalon a hőmérséklet. Ha ezt leszorítod, akkor lecsökken a
teljesítménye. Aztán lehet, hogy egy komolyabb, inverteres, meg expanziós
szelepes klíma már figyelembe is tudná venni, hogy lecsökkent a hőfokkülönbség,
és lényegesen megjavulna a COP.

A kültéri egységek mindenképpen teljesen vízállóak. Télen nemcsak, hogy esik
rájuk az eső, hó, dér, hanem ő maguk is állandóan vizesek, deresek... A vizet
nem porlasztani kellene, hanem folyatni sok kis pisilő fúvókaszerűséggel, hogy
végigcsurogjon a lemezeken. Akár kis tartályszerű valamiben cirkuláltatni is
lehetne, hogy végigömöljön, de a kútból csak kevés kelljen pluszban. Ilyenkor
ugye a saját ventilátorát ki kéne kapcsolni.

> Egy mosógép mágnesszeleppel kapcsolhatnám együtt a klima
> ventillátorával... KI

Inkább ezt a mágnesszelepet vagy a szivattyút lehetne járatni azzal a delejjel,
ami a ventillátort hajtaná, szóval erre átkapcsolni, ha vízzel akarod használni.

Ez inkább télen lenne nyerő, fűtési módban, mert akkor ugye a klíma nem a -5-15
fokos levegőből kéne, hogy kinyerje a hőt, hanem a +3...+12 fokos kútvízből.
Ekkor is az lenne a módi, hogy hőcserélő locsol, esetleg cirkuláltatva bő
vízzel, meg hát letakarva, becsomagolva, és venti nélküli üzemmódban. Ha lenne
kutam, tuti megcsináltam volna már, de hát nincs. Itt a víz marha mélyen lehet,
ha van.