[Epitesz-barkacs] lakatos megoldas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 19., K, 19:38:30 CEST

Acs Gabor wrote:
> A csigás szerkezetnek nem az a lényege, hogy szabályozható (pl.
> termosztátos) fatüzelésű kazánt kapjunk?

Nem. A csigás cucc úgy adagolja a pelletet, hogy a legjobb égési jellemzők
álljanak elő. A továbbítás ki-be kapcsolgatása által jön létre a
hőfokszabályozás - a helyiségben, nem a kazánban.

Nyilván valamilyen tartományban az anyagáramlás is megválasztható, de általában
fix, bár biztos a drágább, profi cuccokban ez is változtatható.

> Nekem az volt a tapasztalatom, hogy ha eléggé sikerült befűteni a
> kályhát, abban már olyan dolgok is elégnek, amik önmagukban nem. Pl.
> telefonkönyvekkel is tüzeltem egy időben, de forgáccsal is. Nem égett
> úgy, mint az akác, de azért megoldható volt. Szerintem a pellet közel
> úgy égne mint a fa, csak lassabban lehet adagolni. Túl sok egyszerre
> lefolytja a tüzet.

A pellet az alapján gondolva, amit az ismerősöm mesélt, nem úgy ég, mint a fa.
Nem füstöl egyáltalán. Azért ezt kicsit kétkedve fogadtam, de elképzelhető, mert
végülis már nekem is sikerült hordóban, ventillátorral úgy tüzelni mindenfélét,
hogy nem füstölt. Szóval lehet, hogy a pellet az égési mód miatt nem füstöl:
kényszer légáram, optimálisközeli égési feltételek, fene tudja, mi még.