[Epitesz-barkacs] hidrofor tartalyok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 25., H, 07:13:01 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Másik kérdésem: a gumihólyag azért nem hülyeség, mert nem oldódik bele
> a levegő a vízbe. Persze nem lesz többet, mert kegyetlenül megutáltam,
> így lesz még egy villanybojler, amiben nincs fűtés, hanem hidrofor
> tartályként üzemel. Hogy lehetne csak a fenéklemez módosításával
> megbízhatóan mérni a belső vízszintet?

Na nem vagy olyan szerencsés, mint Vajk szülei, akkor itt akár oldódhat is
nyomás alatt a levegő, szóval nem hülyeség feltetlenül a vízszint érzékelése.

Megbontás nélkül: a tartályt flexi csövekkel kell bekötni, és rugókra
függeszteni. :) Érzékelés: elmozdulás alapján mikrokapcsolóval. :-)

Belül is lehet. Biztos készen is kapható valami. Barkács megoldás ezerféle
lehet. Talán a legegyszerűbb a közlekedőedények elve alapján egy olyan, amit
nagy tartályoknál szoktak használni. Üveg- vagy műanyag cső, szóval átlátszó a
tartály oldalán, ennek az alsó vége az alaplemez aljánál véget érően bekötve, a
felső vége meg szintén az alaplemez alján át, de a bojler tetejéig felmenő
csővel. Addig működik, amíg a felső véget bekötő csőbe nem jut víz. Itt viszont
lehet benne valami lehetőség a levegő beeresztésére, sőt, benyomására is!

Azért azt figyelembe kell venni, hogy ha a nyomás mittudomén 5 bar, akkor a
levegő a 200 literes tartályban összemegy 40 literre!

Lehet, hogy nem is nyomáskapcsolóval kéne a szivattyút vezérelni, hanem erre a
csőre szerelt optikai módszerrel. :-) A nyomáskapcsoló max egy fedővédelmet
adna, ha netán itt valami gubanc lenne.