[Epitesz-barkacs] A fotolistara jott, de szerintem itt is nagyon erdekes!

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Aug. 13., Szo, 10:55:06 CEST

Hi,

2011. augusztus 12. 12:12:24 dátummal Balázs Bámer az alábbiakat írta:
> Írtam, plusz 4 másodperc, kell még egy doboz Béla mellé. Logisztika:
> hoznak egy teherautó hüvelyt, az egy évre elég, és ítéletnapig lehet
> azonos hüvellyel tervezni az összes mosógépet.

  Ez a klasszikus összeszerelés, ezt már meghaladta a logisztika és a
gyártástechnológia, érdemes olvasgatni arról, hogy a Toyota miképp tervez és
gyárt a lean és a kanban módszerekkel... minimális raktáruk van, nem a push a
lényeg (vagyis "megrendelnek 60000-et attól, akinek van egy hatvanéves
automata esztergája"), hanem a pull, vagyis mindig annyit rendelnek, amiből
éppen igény van vagy igény lesz a megkezdett folyamatban.

> Cserébe emiatt nem megy tönkre 5 év múlva a mosógép, és még pár
> hasonló módosítás, és az egész gép 15 évig jó lesz.

  Tiszta sor, de hasonlíts össze például egy mai és egy 15 éves gépet
vízfogyasztás és hatékonyság szempontjából. Vagy egy mai autót és egy 15 éves
autót károsanyag kibocsátás szempontjából... vagy vegyünk elő egy 28.8kbps
modemet 1994-ből? Az pont 15 éve volt... ki tudna jelenleg 28.8kbps modemet
használni? :)

  50-100 éve töredéke volt az alapkutatásra fordított erőforrásnak a mostani
ráfordítás, és az alapok is mások, de akkor is volt fejlődés. Egyszerűen az
ember megöregszik szellemileg. Dédapámnak lovaskocsija volt és a rádiót
feleslegesnek tartotta. Nagyapám már beleült egy autóba, de nem tudott
vezetni, a televíziót felesleges dolognak tartotta. Apám alig lépett ki a
serdülő korából, már volt saját motorja és autója. Mindegyikük erősen vitázott
a gyerekével, hogy a modern technológia nem vezet sehova.

  Szerény véleményem szerint az ember akkor öregszik meg szellemileg, amikor
már nem tudja elfogadni vagy befogadni az új dolgokat, s közben a saját maga
által meghúzott körön belüli dolgokat tartja normálisnak, a körön kívüli
dolgokat pedig az ördögtől valónak.

> A zoknimosás, világító gombok, LCD kijelző viszont nem kellene belekerüljön.
> Ha viszont 5 év múlva tönkremegy, a szerelőnek el kell menni új
> dobért, idehozni hozzám, legalább 1 óra beszerelni.

  Ha eljutunk oda, akkor az ideális eszközt az ember megveszi, majd öt év
múlva CO2 és H2O lesz belőle, mint most a bevásárlószatyrokból. Ha az
örökkévalóságnak készítünk eszközöket, akkor azok megmaradnak az
örökkévalóságnak, aminek csak a régészek örülnek, mert nem bomlanak le.

  Szóval lehet elpusztíthatatlan anyagból eszközöket készíteni, de a
készítéshez és az újrahasznosításhoz is több energia kell. Az eszközeink
árában pedig az energiák árai vannak csak benne, minél több energia kell a
létrehozáshoz és a lebontáshoz, annál drágább.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor