[Epitesz-barkacs] ugyfelkapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 23., K, 15:37:58 CEST

Merlin Power wrote:
> A tények sokszínűek:
> - Emlékeim szerint már 2001-ben működött kormányzati portál, jómagam
> 2002.
> februárjában regisztráltam a  www.eonkormanyzat.hu oldalon. Igaz,
> online ügyintézés ekkor még nemigen volt, de pl. okmányirodai
> időpontfoglalás meg hírlevélküldés ügyleírásokkal már igen.

Ezt nem ismertem, de ilyenek most is vannak, egyenként az önkormányzatoknak
vannak honlapjaik, ahol hasonlók érhetők el. Az időpontfoglalást szoktam is
használni. De ennek tényleg semmi köze a magyarorszag.hu oldalhoz.

> - Aztán 2003 szeptemberében átalakult, át is költözött a
> magyarorszag.huoldalra, ahol újra is kellett regisztrálni, már
> okmányirodás igazolással v. csipkártyával.

Erről beszélhettek az aktás könyvelők, akik a kiemelt ügyfelek dolgait így
tudták intézni.

> ügytípusban is, mely azóta jelentősen ki is bővült.

Ez a jelentősen bővült dolog nem ilyen, ez egy tökúj, ez az ügyfélkapus módi,
ami minden állampolgárnak nyitott lehetőséget kismillió dologra. Hogy ezt
adóbevallásra is használni lehet, az más tészta. Ez annyira sokrétű az előző
lehetőségekhez képest, hogy össze se mérhető. Ez indult 2005-ben.

> az akkreditált felhasználó szólhatott hozzá. Annó azt írták, hogy "a
> fórum
> kapcsolatot teremt az  állampolgár és a közigazgatás között, a
> hozzászólók
> felvetéseit továbbítják az illetékeseknek".

Hát lehet, de hogy érdemi ebben az ügyben szinte biztosan sohasem történt, abban
biztos vagyok. Ha történt volna, ez felelt volna meg kb a maik ún. nemzeti
konzultációnak.

(Régen volt a népi jelző ugye. Népi demokrácia: azt jelentette, hogy nincs
demokrácia. a népi megfelelt egy fosztóképzőnek. Most a nemzeti jelenti
ugyanezt. Nemzeti konzultáció = nincs konzultáció. :-) Régen aszondod,
továbbították az illetékeseknek. Hát igen, a kabaréban az illetékes elvtárshoz.
:-) )