[Epitesz-barkacs] elo hidak

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Aug. 23., K, 22:53:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2011.08.23. 22:06:12 +2h-kor írta:

> a helyi építési szabályzat a kordonoszlopok földbe allitasat pl. nem tiltja
?

már azért emlitem, hogy pl. az alábbi településem pl. a csillagászkodo
polálmester
és a csillagászkodo jegyző az alábbi rendeletet hozta,
(a Komárom-Esztergom megyei Dág községben)
tehát bármelyik településen bármit betilthatnak, ha jól sáfárkodnak a
hatalommal

Fényszennyezés-ellenes rendelet Dágon
Hatályba lépett az első olyan magyarországi jogszabály, amely fellép a
fényszennyezés ellen. Itt csak két kivonatot közlünk a szóban forgó
rendeletből:

Dág Község Önkormányzata képviselő-testületének
8/1998. (VIII. 31.) Kt. rendelete a köztisztaságról és környezetvédelemről

64 par. (1) Az e rendeletben meghatározott szabályokat alkalmazni kell a
kültéri világítás, gyár(ak) telepítése, valamint minden más olyan cselekedet
vagy tevékenység során, amely élet- és környezettani bajok forrása lehet,
potenciálisan szennyezi(k) az atmoszférát, illetve veszélyezteti(k) kulturális
örökségünket, az éjszakai égboltot."

67 par. (1) Mindenféle kültéri világításnál a fény felfelé történő kibocsátása
kerülendő, és a megvilágítást olyan izzók felhasználásával kell elérni,
amelyek a legkevésbé zavarják a csillagászati észleléseket, az élőlények
természetes viselkedését."

Részletek és a teljes szöveg Dág honlapján olvashatók:
http://www.mcse.hu/dag/kornyved.html