[Epitesz-barkacs] elo hidak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 24., Sze, 00:07:56 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Fényszennyezés-ellenes rendelet Dágon
> Hatályba lépett az első olyan magyarországi jogszabály, amely fellép a
> fényszennyezés ellen. Itt csak két kivonatot közlünk a szóban forgó
> rendeletből:

Hú, de jó lenne, ha itt is lenne valami ilyesmi!

Töküres utcákon olyan fényár van, hogy újságot lehet olvasni, csak tudnám mi a
francnak. Én meg szívesebben mennék éjjel úgy, hogy bámulom az eget. De semmi
értelme felnézni, mert csak a szememet viszi ki a sok nátriumgőz lámpa.
Ezt tetézi néhány baromarcú, aki ezer wattos reflektort szerel fel
mozgásérzékelőve. Elmegyek az út közepén, érzékel, és kivilágít az utcára a
rohadt reflektorával. Nekem meg arra van ingerem, hogy bevilágítsak egy... nem
írom le, mivel.

Bár mindenütt úgy gondolkodnának, ahogy ezen a településen.

Pl annak mi értelme van, hogy az amúgy is agyonvilágított üres utcában lévő
dögerős lámpák nem csak az utat világítják meg, hanem az utcában lévő házakba is
úgy bevilágítanak, hogy ott biztos nem lehet normálisan aludni. Tized
teljesítmény is elég lenne egy normális utcai világításhoz, és olyan lámpákat is
lehetne csinálni, ami csakis oda világít, ahova kell.