[Epitesz-barkacs] elo hidak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 24., Sze, 08:57:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> volt egy falu, ahol 12 éven keresztül a segélyadást attól is függővé
> tették, hogy a segelyezett kávét fogyasztott-e vagy sem

Szélsőség, de meg lehet érteni: Nagyon gyakori, hogy segélyből élők, tehát
nagyon szűkös anyagiak között élők kávéznak, cigarettáznak és alkoholizálnak.
Ezek nem olcsó mulatságok.

Szerintem saját zsebből nem telne nekik erre. Arra meg nekem nem telik, hogy az
én adómból mások ilyesmire költsenek.

A saját jövedelmét ki-ki arra költi, amire akarja, de a közpénzből segélyezettre
szerintem indokolt korlátokat szabni, hogy mit tehet vele.

Vannak sokkal fejlettebb országok, ahol a munkanélküli segély akkora, hogy itt
sokan munkabérként is igen magasnak éreznék. (Sőt, én még sosem kerestem
annyit.) Na de ha nem sikerül adott időn belül munkát szerezni, és átmegy a
dolog segélybe, onnantól az egész háztartási költségvetésbe olyan durván
beleavatkoznak, hogy az itthoniak sikítoznának, mint a szopósmalac, hogy emberi
jogok meg mifene. És bizony ilyen helyeken nem is csak fele alatti arányban
dolgoznak (legálisan) a munkaképes korúak és állapotúak, mint nálunk!