[Epitesz-barkacs] kaloriak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 8., K, 21:18:43 CET

Hofferek Attila wrote:
> Amikor emelkedőre van állítva a futógép, akkor többet, nagyobb
> amplitúdóval emelkedik fel-le a tömegközéppontod, vagy mire jó a
> futópad emelkedési szögét állítani?

Hát az megfelel annak, mintha emelkedőn mennék felfelé. Sokkal nehezebb, mint
vizszintesen. :-)

> Bevallom, soha életemben nem
> használtam ilyen futópadot, de érzésre, ránézésre nekem nem jön ki
> több energia attól, hogy kicsit, vagy nagyon lejtősön kolbászolsz egy
> helyben.

ezt nem gondoltad át. Megfelel annak, hogy ha kötélre mászol függeszkedve, de a
kötelet valami gép azonos sebességgel engedi lefelé, attól még te kifejted az
erőt is, és megvan az elmozdulás is. Pont úgy fogod magad x táv után
összeszarni, mintha ténylegesen haladnál felfelé.

Ugyanakkor, ha csak fogod a kötelet, de a gép húz felfelé, akkor lihegés nélkül
feljuthatsz többszáz méter magasra is gyorsan (helikopter). Nem mondom, hogy
ekkor az ember nem szarja össze magát, de egész mástól. :)

> Az én biciklimen is van kalóriaszámláló, de az szerintem az áramot
> méri, amit indukálok a tekercsekben, mert a) ki van vezetve a
> computerbe az áram, b) ha erősebbre állítom, többet számol.

Mármint szobabicikli? Ott korrektebb lehet a dolog. Simán lehet teljesítményt
mérni, és úgy kell kalibrálni, hogy a kalória ennek a háromszorosánál valamivel
többet integráljon.