[Epitesz-barkacs] kaloriak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 01:00:02 CET

Ma hibáztam, vásárláskor megtetszett némi meggyespite :), és 3-at hazaérve be is
faltam. Hamar elálmosodtam, szunya, aztán felébredve mérem a cukromat, valami
13,9 mmol/liter, azaz kb 2,5g/liter jött ki.

Fele se tréfa, irány az utca. 2 óra gyal, lejött 4,6-ra, azaz 0,83g/literre.

Kíváncsi voltam, hogy a kb 300W-os átlagteljesítmény (harmada meló, a többi hő)
hogy is használta el, és miből mennyit.

Utánanézve a szőlőcukor energiatartalma 390kcal/100g. (A hócipőm is tele van
vele, hogy ahány téma, annyiféle energiaegység, de rajtam nem fog ki.)
Szóval 3,9kcal/g, azaz 16,4 kJ/g.

Ha 5 liter vért veszek alapul, akkor a fenti 2,5-->0,83 g/literes fogyás 8,35g a
2 óra alatt.
Ennek az energiatartalma 137kJ
300W-tal ez kb 7,6 perc alatt elfogy. Tehát a maradék máshonnan kell, hogy
származzon, méghozzá kb 15-ször annyi. Ez meg 125g cukor.

Megint utánaolvasva az izmokban kb 400g van, a májban is ilyesmi. Szóval ahhoz,
hogy zsír is fogyjon, ennél sokkal-sokkal többet kell melózni, hacsaknem az van,
hogy a májban és az izmokban muszáj utánapótlódnia, és ha nem zabál rá az ember,
akkor lassan, de határozottan a májnak muszáj zsírból cukrot szintetizálnia.

(Ha nem hibázok ekkorát, akkor a cukorszint a gyaloglás előtt és után alig
különbözik. Volt már, hogy 6 körülivel indultam, és 5 körülivel érkeztem. Vagyis
ekkor az összes energia izomból meg májból származó cukorból származhatott.
Viszont ahhoz, hogy a zsír is apadjon, máskor tapasztaltam, éhezni kell
valamelyest, nem is percekig, hanem órákig naponta. Hát ez benne a nehéz. Főleg
az, hogy izommunka után kellene éhezni, mert ha csak natúr, pl ülve, fekve
éhezik az ember, akkor a szervezet nem a zsírt, hanem az izmokat zabálja fel
elsőre, azt könnyebb.)