[Epitesz-barkacs] szunetmentes es akku-karbantarto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 21., H, 15:52:52 CET

van egy 650VA/400W szünetmentes táp  és az egy 12V7,2Ah helyett
egy 12V55Ah akksit is tudott töltögetni, ha van delej
( egy korábbi életemben többször is töltöttem így )

sajnos a járgány nélküli időben karbantartásprobléma miatt
12V55Ah -s akksi  is megdöglött egy idő után.

a kérdés lényege az lenne, hogyan lehetne automatizálni
az akkubuzerálást?

1)  tehát hetente - 2hetente süsse ki automatikusan pl 11Voltra
( pl. leválasztva a kisütés idejére a szünetmentesről )

2)  2db akku esetére " mozgassa " őket felváltva

a szünetmentes " túlsütés " esetén képtelen újraindulni, ilyenkor
hagyományos töltővel  pl. 10V -ról kb 11Voltig meg kellett lökni :-(
tehát a kisütési alsó feszültséget kézzel beállíthatónak csinálni :-(

3) ezeket a funkciókat legalább egy heti vagy haviórával autómatikusan
indítani tudná ( igazából azt már tudom, hogy néhány  hónap után
képes vagyok elfelejteni, és a szünetmenteshez az  input hálózatot
is "turbóznom kell", mert kb.210 - 215V alatt már sipákolt  )

Jelenleg az ELMÜ hálózat stabilan, de továbbra is szar (sokszor 210V alatt )
( a szünetmentes vásárlásakor hálózatszakadások is voltak, de az utcai
kábelek csupaszkábelek cseréje óta szünetmentes nélkül is stabil,
mert a számítógép már 160Volton is tudna menni és hálózatszakadás
ma már szinte nincs, ill. nagyon ritkák )