[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 22., K, 11:02:56 CET

Hofferek Attila wrote:

> Érdekes, hogy ezeknek az embereknek olyan a szájuk, hogy nem tudják
> úgy tartani, hogy rendes R betűt mondjanak? Szerintem tudnának
> mondani, ha gyakorolnák.

Szerintem is, bár nem vennék rá mérget.

Én onnan indulnék ki, ha nekem kéne valakin megoldani, hogy bemutatnám neki,
hogy tudok pl én durva beszédhibákat utánozni. Pl a manapság gyakori
sziszegőhang-hibákat, amiket pl a Barabás Éva követ el vagy divatból, vagy
(állítólag) a fogsora miatt. (Ezért aztán csupa olyan szövege van, ami tömve van
sága selyem sonkával, hogy a Hofira utaljak. Persze lehet, hogy a hétköznapi
beszédben van ennyi sziszegőhang, csak ha normál ember beszél, akkor nem tűnik
fel.)

De volt egy ismerősöm (sajnos már meghalt), aki az s hangokat olyan hihetetlenül
speciális szájtartással ejtette, hogy nem is tudtam elsőre utánozni, de aztán
sikerült.

Nos, ezeknek az embereknek is elsőre mindenféle, az övékétől eltérő, hibás
kiejtések utánzásával lehetne kezdeni, és ha már jó sokféle sikerül, akkor
kipróbálhatnák a számukra ugyancsak eltérő átlagos beszéd utánzását is. :-)

Hogy ez egy jó nagy hülyeség, az lehet, de egy próbát megérne. Baj nem származik
belőle, az biztos.