[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

k_tibor k_tibor at freemail.hu
2011. Feb. 24., Cs, 20:13:16 CET

HA> Ejha mennyi díjat kapott ez a film. Érdemes lesz megnézni, majd
HA> megveszem ha látom valahol.

HA> Viszont akkor a beszédhibára magunk közt mondhatjuk, hogy valamilyen
HA> fokú igénytelenség?

Nem láttam a filmet, de úgy hallottam, ott a dadogás volt a téma.
A raccsolást, selypítést és hasonló hangképzési hibákat ki lehet
kezelni. Igaz, hogy hosszú, keserves munkával, de megvan a
módszertana. A dadogásról ezzel szemben keveset tudnak, nincs rá
egyértelmű módszer. (Például énekelve senki nem dadog, és nem tudják,
miért.) Általában pszichés eredetűnek tartják, próbálkoznak
légzőgyakorlatokkal, ritmusos gyakorlatokkal, metronómmal, de újabban
főleg autogén tréninggel vagy más meditációs módszerekkel.

Ezt csak egy gyógypedagógustól hallottam, úgyhogy nem tudom, mennyiben
a saját véleménye, és mennyire tükrözi a szakma általános véleményét.

k_tibor