[Epitesz-barkacs] szunetmentes es akku-karbantarto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 21., H, 23:52:42 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy ilyen 1 hétig  mérő szerkezetet az engem "kiszolgáló" ELMÜ-nél
> lehetne kölcsönkérni?

Én a helyedben előbb a mérőszekrény táján csinálnék rendet, és ha ez megvan,
akkor megkérném az éjszakait, és csak azután gondolkodnék ilyesmin, de mivel nem
tudják megoldani úgysem, ezért sok értelme nincs. Ha a hálózat végén lógsz,
akkor az lehet az ábra, hogy a hálózat elején meg a fesz nagy terhelés esetén
túl nagy, talán eléri a 240V-ot is, ott meg az a bajuk, hogy gyakran kiégnek a
lámpák. Mert hogy lehet valami szabályozó a hálózaton, ami egy kicsit távolabbi
ponton teszi állandóvá a feszkót. Vagyis egyfajta ixr kompenzálás is szokott
lenni. Nulla terhelésnél végig egyforma lenne a fesz, és ahogy nő a terhelés, a
közelieknél úgy emelkedik, a végén meg úgy csökken.

> ha telepítést kérek tőlük, akkor tuti, hogy abban az 1 hetes
> időszakban minden csodásan menne. (szerintem)

Mitől menne csodásan?

> http://www.elmu.hu/download/ELMU_elosztoi_usz_melleklet_200701.pdf
> szerint  +10/-8%

Nna ez egy olyan számpár, amit eddig még nem láttam. :-) Szóval a fene tudja,
mikor mi a szabályos.

De tényleg gondolkozz kicsit konstruktívabban. Vedd számba azokat a
fogyasztóidat, amiket érint ez a feszcsökkenés. Szerintem alig lesz ilyen a
kéróban. Az elvi hátrány csak annyi, hogy ha alacsonyabb a fesz, az áram meg
adott, akkor kisebb a kivehető teljesítmény.