[Epitesz-barkacs] Feljelentes - hova ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 25., P, 22:12:47 CET

Zsolt wrote:

> Pontosan azokról van szó.

Na azért az, ami a 6-os út alatt van, messze többet tud. Az ott óriási
keresztmetszet.

Az előtte lévő kettő lehet szar. A legközelebbi sétámon megnézem.

> Nem, azokat mind elbontják és 31m3 áteresztősre építik meg.

úgy, hogy lefelé ásnak meg szélesítenek?

> Nem, semmi hiba ott nem volt, hanem csak egyszerűen az van, hogy
> Budaörs Biatorbágy, Törökbálint részeken a patak vízgyűjtő területet
> beépítették mindenféle multibevásárló szeméttel, ahol azelőtt nádas
> volt, most meg beton.
> Arról a víz csak úgy ömlik a lefolyókba és az meg a patakba.

Azért nem értem, mert ott a tó, ami jelentős puffer kéne, hogy legyen, tehát nem
tud egyből megemelkedni a vízszint szinte félóra alatt. Itt meg valami extra eső
volt, és nekem az a gyanúm támadt, hogy a tó fel lett duzzasztva valahogy, aztán
amikor látták, hogy ciki van, hirtelen leeresztették. Persze nem tudom, hogy
van-e mód egyáltalán arra, hogy a tó lefolyását elzárják (ezt se kukkoltam még
meg.)

> De még a legutolsó helyet ami megfoghatta volna oda meg a demján
> építette azt a káva tópark lakóparkját, ami szintén olyan10 ha
> területnyi ártér volt és most meg egy kis pics...nyi halastó.
> Arra is kötelezték, hogy építsen 900 m hosszan védőgátat, de ez úgy
> valószínűleg a kenőpénzek miatt nem készült el soha sem.

Ha ide semmi nem épült volna, csak simán a patak van, akkor még hamarabb jutott
volna el a víz a honfoglalás u. közelébe.

Ha ezt az egészet átépítik, én feltenném, hogy az a mérnök(csapat), aki(k)
foglalkoznak vele, nem vállalnak be egy újabb hasonló esetet, szóval szerintem
lehet bízni benne, hogy rendesen meg lesz csinálva. Szóval én aszondom, hogy kár
laikusként beadványokkal az embernek akadékoskodni, blamálnia magát. Főleg nem
lakossági tájékoztatók alapján, de más, lakosságnak szánt, újságírói tevékenység
kapcsán sem. Aminek volna értelme, ha valami bennfektes :-) lennél, és
rábukkannál valami jókora korrupciós jellegű tervre, aminek a következménye egy
későbbi katasztrófa is lehet, akkor más lenne az ábra. De ahogy látom, erről szó
sincs, egyszerűen csak beleakadtál valamilyen adatba. Pl érdekes lenne tudni,
hogy amikor volt az árvíz, hány m3/s áteresztés lett volna, ami ezt teljesen
elkerülte volna.

Mondok egy hasonlatot: látom a 120kV-os távvezetéken, hogy valamikor nem nagyon
rég kicserélték a szigetelőket olyanra, hogy a mellette futó 220kV-os is
megirigyelhetné. Tehát a vezeték átállítható 220kV-osra, ha minden egyéb
feltétel megvalósulna, pl kicserélnék a hozzá kapcsolódó alállomási trafókat.
Mégse jut senkinek az eszébe, hogy bárkit feljelentsen azért, mert a vezeték tud
egy x teljesítményt, de az alállomási trafók a közelében sincsenek.

Vissza a patakra: lehet, hogy az a 31m3/s egy későbbi, hosszú időre biztonságos
mérték, ami lehetővé teszi, hogy soha többé ne kelljen a patakmederhez nyúlni
átépítésileg, és az általad szűknek ítélt 24m3/s (ami nem most annyi, hanem
miután matatnak azzal is valamit) bőven elég lesz a legnagyobb esetben is, de
annak az átépítése nagyobb falat, mert egy hidat kell újonnan építeni. Ez meg
valszeg nem kerületi hatáskör.