[Epitesz-barkacs] hidrofor tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 27., V, 12:37:16 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a hidroforban a levegõ - víz átmeneti szintje változik, és az
> oxigéntartalom miatt
> vacak,

Szerintem innen hamar távozik az oxigén, hacsaknem a vízen oldott oxigén nem
pótolja. Na de szerintem a vízben kevesebb van sokkal, mint a normál levegõben.

Ezt a labdás módit meg szerintem azért találták ki, mert ha nincs labda, akkor
lassan, de biztosan beoldódik a tartályban lévõ levegõ a vízbe, nem? Fõleg, ha a
tartályban cserélõdik is a víz.

> DE
> az aluminiumot ha az oxigén támadja, akkor aluminiumoxid lesz belõle,
> az meg kemény mikroréteget alkot, tehát nem eszi meg a tartály falát
> :-)

Ez jól hangzik, a dolog mégis úgy fest, hogy ha valahol a szabadban kint marad
egy aludarab, az úgy elrohad, hogy tán még el is tûnik. Szóval a dolog kicsit
bonyolultabb. Vannak ugyanis anyagok, amik az oxidot is oldják, pl lúgok, de sav
is van ilyen.

> az is aluminium

Ebben biztos vagy? Én már láttam vasat. Pofára hasonlít, mert befestik, de egy
mágnes el tudja dönteni. Ahova én járok, ott nincsenek ilyen nagypalackok, de
ahova te jársz, ott talán vannak. Kérdezd meg, háthat tudja a fazon, vagy vigyél
egy mágnest, és nézd meg, ha megengedi.

hjozsi