[Epitesz-barkacs] Padló, mennyezet + egyebek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 1., Szo, 22:50:45 CET

Szaniszló Zsolt wrote:

> Nézzük gyakorlati oldalról: ezek szerint szinte esélyem sincs, hogy
> belülről szigeteljek, kénytelen vagyok bontani?

Dehogynincs esélyed! Egy hungarocell réteg alkalmasan felrögzítve már eleve
szinte párazáró, de az illesztések miatt célszerű egy plusz párazáró fólia
felrakása pl gipszkartonnal odafogatva. Ha létezik öntapadó, akkor könnyebb a
meló.

És ha csak plafonról van szó, akkor célszerű a falon is lejönni vele
valamennyire.

Már nem emléxem, mit is akartál szigetelni, de ha padlót is, az húzósabb, mert
ott járni kell ugye. Ha falat is, az a legegyszerűbb, hacsaknem sokmindent le
kell szedni a falról, de ott arra is figyelni kell, hogy külső falban
előfordulhat vízcső. Ha bentről leszigeteled, akkor a vízcsőben megfagyhat a
víz. Persze csak akkor, ha jó ritkán van az a csőszakasz műbevéve.

Hátránya a fal belső leszigetelésének, hogy onnantól szinte semmi nem fogja a
párát bevenni, ha csinálsz párát, tehát célszerű beszerezni egy páramentesítő
ketyerét. Cserébe viszont pillanatok alatt be lehet fűteni, és ha elmész
otthonról, érdemes lesz a fűtést kikapcsolni. Tehát a programozható termosztát
szerepe nagyon megnő takarékossági szempontból.