[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 3., H, 13:03:26 CET

Hofferek Attila wrote:

> Nagyon nem mindegy mi van a helyisegben, tehat a hordo kornyezeteben,
> amikor forr benne a must. Oxigen, vagy szendioxid.

Szerintem a hordó környezete teljesen lényegtelen, csak a hőmérséklet legyen
stabil. A hordó zárt, max akkor számít a környezet, amikor kinyitják bármiért.

Az nekem elég fura, sőt, hihetetlen, hogy a pince falán lévő penésztelep számít.
Akkor esetleg, ha onnan bárhogy tudnak gombaspórák közlekedni a levegőben, így
bejutnak a hordóba is még a betöltés előtt vagy alatt, és ott ki tudják fejteni
a hatásukat.

Aztán lehet, hogy a hordók a bor érésekor nyitva vannak legalább egy
dugónyíláson keresztül, ekkor folyamatos a környezettel való kapcsolat,
ezesetben nem jó a műanyagcsöves kivezetés.

Látszik, hogy qrvára nem értek a dologhoz, de a ráolvasásos dolgokat, meg az
ezo-izé hatásokat, pl hogy nem mindegy, hogy milyen falvédő van a borász
konyhájának a falán..., azokban hajthatatlanul nem hiszek.