[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Jan. 3., H, 13:18:05 CET

2011.01.03. 13:03 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Szerintem a hordó környezete teljesen lényegtelen, csak a hőmérséklet
> legyen stabil. A hordó zárt, max akkor számít a környezet, amikor
> kinyitják bármiért.

A fahordó csak folyadékra nézve zárt.

> Az nekem elég fura, sőt, hihetetlen, hogy a pince falán lévő penésztelep
> számít. Akkor esetleg, ha onnan bárhogy tudnak gombaspórák közlekedni a
> levegőben, így bejutnak a hordóba is még a betöltés előtt vagy alatt, és
> ott ki tudják fejteni a hatásukat.
>
> Aztán lehet, hogy a hordók a bor érésekor nyitva vannak legalább egy
> dugónyíláson keresztül, ekkor folyamatos a környezettel való kapcsolat,
> ezesetben nem jó a műanyagcsöves kivezetés.

A présházban préselik a szőlőt, amiből nyílik a pince. A mustot is úgy
töltik be a hordóba kancsókkal kannákkal, nem csövön át. Így meg tudja
kapni a beoltást a pince spóradús levegőjéből.

> Látszik, hogy qrvára nem értek a dologhoz, de a ráolvasásos dolgokat,
> meg az ezo-izé hatásokat, pl hogy nem mindegy, hogy milyen falvédő van a
> borász konyhájának a falán..., azokban hajthatatlanul nem hiszek.

Azokban én sem. Viszont két különböző pincében ugyanazzal az eljárással
nem ugyanolyan bor készül. Persze nem műanyagkannás meg koracél tankos
"bor" készítésről írok, hanem fahordós, reduktív eljárásról.